assalamualaikum


Friday, December 24, 2010

hati-hati dengan DSLR

assalamualaikum..

kepada mahluk yang ingin memiliki DSLR..kumpul duet anda melebihi harga kemera yang korang nak..sbb..tadela korang pokai afta beli kemera berat tuu..jangan jadik cam aku..pokai giler afta dapat SLR..tapi buat sape yang mak bapak diorang yang agak kaye tu ..don woryy yap..gune je kredit kad mak kamu..sekarang aku tengok mende tu dah macam trend pulak..ketawe aku tengok kamera mahal-mahal gune AUTO je?..bek gune webcame je..aku bukan nak cakap aku pandai sangat bab ni..ahh lantak korang la..haha


yang penting aku dah ade dua anak!haha

okeyla..aku ngaku sapela diri aku ni..pic pon tak seberape lau nak dibandingkan ngn potografer lain..hanya sekadar hobi and minat..ade pengalaman sikit kite share..ramai yang tanye aku..CANON or NIKON or SONY..sume kmera same jela..cume orang yang handle kmera tu je yang lain..btw kamera mahal-mahal tu memang la gempak hasilnye beb..tu orang kaye je..aku tak mampu lagi la nak beli lens panjang mcam galah n..flash tahap spotlight kapal terbang..

beter pilih NIKON n CANON sebab brand ni mesra alam kat malaysia..senang carik barang n murah..
bajet permulaan 3K cikai punye macam aku..kalau nak standard set siap lens ,speedlight  ,batery grip..baru 5K SAHAJA..jangan main sama ini hobi yap..kalau tade minat dan untuk sekadar terend saja..baik ta payah beli..baik kumpul untuk hantaran kawen..majoriti orang pakai untuk nikon adela D90 ..untuk CANON 550D...jangan beli D3000 , D3100 , 1000D..limited giler function die..aku pakai D3000 n D90 beza die mcam tandas dengan pondok pak guard..

recomended
-nikon D90 hanye 3 ribu
-lens 18-105  hanye 1 ribu
-flash SB800 hanye 1.4 ribu
-batery grip hanye 5 ratus

cukup duit aku nak wat studio aku sendiri..aku dah malas nak gune dslr..aku nak carik mkan gune video cam pulok..aku wat entry ni sebab nak elakkan sapo-sapo yang berkenaan kehilangan duet dengan sia sia..haha..sebab aku dah nyesal!!..tapi yang mak bapak diorang kaye dikecualikan..sape yang ade minat aku sokong korang! ape-ape kite wat gerup..dapat share samting..setiap potografer ade keunikan masing-masing..


                                             lagi satu..kene pandai edit pic..juz tuch skit2 pon jadila..

                                                                  prinsip pic aku "ade story"
                                                                 aku suka nature n candid pic

candid


ape-pae pon ..hidop seni potografiy!

cuti sem dah nak abes? maka saye ishtiharkan sem dua ditunda ke tahun depan..*mmg taun depan..
adoi..tak rase cuti sem aku..

cicaulouk







4 comments:

Humblemodest said...

menelan air liur lepas tengok harge D90 .. giler!!

dsuhadaahmad said...

best D90..aku dah guna dah..sume pic kat penang ari2 aku snap guna D90..lawa gler...azri! kat penang candid street paling best...

Rawna said...

dah 2? bia btul, ko dpt hntaran ape? haha

Dyana Hadi said...

i like your story..huhuhu